Kasi tabik spring kat followers

Monday, 18 April 2011

Gagal tu lawak ?

Pergh sengal kot kalu ku kat tempat dia. he2^__^. tobat xnk menari dah.
Kegagalan itu adalah hak milik semua insan. Aku pon penah fail kot masa belajaq.Memang kita pon tak dapat kenal pasti macam mana kita boleh gagal sedangkan ada usaha dan macam2 ku telan nak bagi jadi pandai macam Pil susu kucing tahan tidoq la , Ubat perangsang deria ke-6 la dan macam2 lagi.Kat post kali ni ku letak beberapa gambar yang membuat inspirasi kepada anda. bukan gambaq 18sx tapi 60sx dan ke bawah.





Bagi sapa2 yang rasa dia gagal dalam hidup janga la macam tu. ni tips2 untuk orang rasa dia gagal:
Positifkan diri:
Orang cakpa memang la senang cakap positifkan diri tapi hampa kena ingat kegagalan bukan selamanya. Contohla hampa tak dapat belajaq tinggi2 sampai universiti pon , tak semestinya hampa gagal. Kejayaan boleh cari kat mana2 dengan usaha yang lebih.Contoh Elbert Einstain, masa Kecik dia tak la pandai sampai sekolah rendah pon kena buang kowt. 

Cari Idea nak majukan diri 
Cuba cari sesuatu yang boleh majukan diri. Pada Zaman Rasullullah, ada seorang sahabat mengadu bahawa dia fakir lagi miskin. Lalu baginda memberi kapak.Bayangkan,walaupon baginda hanya memberi kapak, para sahabat mengunakan untuk mencari rezeki dengan menebang kayu. Sekarang macam2 kemudahan ada. Internet, pinjaman kewangan untuk berniaga, media massa,Apa salahnya majukan diri dengan kemahiran yang kiat ada untuk mencari rezeki. Kepada mahasiswa yang masih menganggur jangan harap kerja dari orang dan jangan takut untuk berniaga.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...